مصرف خرما مضر است؟
نوشته شده توسط : sibesalamati

مصرف خرما مضر است؟ به همراه مضرات خرما

مصرف خرما مضر است؟

 

خرما از میوه های طبیعی و بسیار خوبی است که در طبیعت وجود دارد و با استفاده از نورخورشید و آب رشد می کند. طبیعی بودن هر چیزی بسیار خوب است اما اعتدال در مصرف آن هم بسیار مهم است.  مصرف بیش از اندازه خرما در کنار فواید بسیار می تواند به مضرات بسیاری تبدیل شود که در نهایت شما را با مشکلاتی همراه کند. به عنوان مثال افرادی که مزاج سردی دارند باید به اندازه کمی از این میوه استفاده کنند ، زیرا می تواند بر روی فعالیت گردش خون و همچنین اعضای وابسته به آن مؤثر باشد.

افرادی که به بیماری های پوستی مبتلا هستند و همیشه از وجود جوش های ریز و درشت بر روی صورت خود رنج می برند نباید به میزان زیادی از خرما مصرف کنند. زیرا شیرینی موجود و کمبود آب در خرما می تواند بر روی پوست تأثیر منفی داشته باشد. پوست این افراد بیشتر از گذشته جوش خواهد زد و اغلب موارد این جوش ها به دلیل عدم رعایت برخی از نکات تغذیه ای می باشد. حتی ممکن است که به دلیل طبع گرم این نوع از میوه به جوش هایی در دهان یا همان آفت دهان مبتلا شوید.

قند زیاد موجود در خرما از مضرات آن به شمار می رود. زیرا افراد تصور می کنند که این قند طبیعی است و هیچ تأثیری بر روی سلامتی آنها ندارد ، در حالی که چنین تصوری کاملا اشتباه است. قند زیاد حتی طبیعی و موجود در خرما می تواند در داخل دندان های شما نفوذ کند. متأسفانه عادت مسواک زدن در بزرگسالان نادیده گرفته می شود و همین قند موجود می تواند زمینه را برای پوسیده شدن دندان های سالم و دائمی شما پدید آورد.

با توجه به توضیح در پاراگراف ابتدایی آسیب نهایی که مصرف زیاد خرما بر جای می گذارد در سیستم خونی می تواند بر روی عملکرد کبد و همچنین بر روی عملکرد طحال نیز مؤثر باشد. علاوه بر آنها لوزالمعده عضو دیگری است که از این شرایط بی نصیب نبوده و در صورت حساس بودن آسیب جدی را متحمل خواهد شد.

خرما فواید بی شماری دارد ، خاصیت ضد سرطانی ، خاصیت سیرکنندگی ، بهبود حرکات روده ای و همچنین تنظیم عملکرد قلب ، اما مصرف بی رویه ی آن در مواردی با افزایش فشار خون و تحت تأثیر قرار دادن عملکرد قلب همراه بوده است. بنابراین توصیه ها در زمینه مصرف خرما را جدی بگیرید و هیچ گاه در مصرف ماده ای افراط نداشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: